Bent u klaar voor de Wkkgz?

    Sinds 1 januari 2016 is de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) van kracht. De wet heeft als doel de kwaliteit van uw zorg te verhogen en de relatie met uw patiënt te versterken. Bijna alle zorgprofessionals hebben direct of indirect met deze wet te maken. Met een goede voorbereiding op de Wkkgz komen u en uw medewerkers niet voor verrassingen te staan en bespaart u zich tijd en zorgen.

Wkkgz: van papier naar praktijk

Nog veel vragen en steeds meer antwoorden...

Achter de Wkkgz – de wet die tot doel heeft de kwaliteit van zorg en de behandeling van klachten te bevorderen - gaat een wereld aan veranderingen schuil. Daarom organiseerden MediRisk en VvAA op maandag 21 maart 2016 een Kennisbijeenkomst Wkkgz waar we met in- en externe experts de reikwijdte van de wet hebben verkend. Duidelijk is dat de ruimte die de wet biedt voor eigen interpretatie en invulling vragen oproept die (nog) niet allemaal beantwoord kunnen worden. 

Wat we al wél weten, leest u in de uitgebreide Q&A in de kolom hiernaast. Deze lijst wordt regelmatig geactualiseerd dus wij raden u aan om, voor het laatste nieuws over de Wkkgz, onze website goed in de gaten te houden.


Wkkgz

Contact met MediRisk

Hebt u vragen? Neem dan gerust contact met ons op: